כל מה שעליכם לדעת אם אתם רוכשים דירה מקבלן

האם יש לקבלן ליווי בנקאי?

כאשר אתם רוכשים דירה מקבלן, אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לבדוק הוא האם יש ליווי בנקאי לפרויקט. ליווי בנקאי אומר שהקבלן מממן את הבניה באמצעות הלוואה מהבנק (הבנק המלווה) ובתמורה הוא מספק לבנק בטחונות. מבחינתם זה אומר שכל כספי הרכישה מופקדים בחשבון הליווי של הפרויקט והקבלן יכול להשתמש בכספים אך ורק לצרכיי הבניה ולפי התקדמות הבניה.

דבר נוסף שחשוב מאוד מבחינתכם כרוכשים הוא שהבנק המלווה נותן לכם ערבות על פי חוק מכר על הכספים שמשולמים, כך שאם חלילה הקבלן אינו יכול לסיים את הפרויקט הבנק המלווה נכנס לתמונה ודואג לקבלן חלופי שישלים את הבניה או מחזיר את כספי הרכישה לרוכשים.

רכישת דירה מקבלן ומשכנתה.

במידה ולקבלן יש ליווי בנקאי לפרויקט שלו הרי שתהליך נטילת המשכנתה מול הבנק יהיה קל ומהיר יותר.

לעיתים גם הבנק המלווה את הפרויקט מציע תנאים מיוחדים לרוכשים הזקוקים למשכנתה וכך ניתן להנות מתנאים ייחודיים.

 

מדד תשומות הבניה

מדד תשומות הבניה הוא מדד שמשקלל את השינויים במחירי הבניה של דירות למגורים בעקבות שינויים בעלויות חומרי הגלם השונים (בטון, דלק, ברזל וכו'). המדד מתפרסם כל 15 לחודש על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והוא משמעותי מאוד לרוכשי דירה יד ראשונה מקבלן. ברב המקרים מחיר הדירה צמוד למדד תשומות הבניה כך שכל סכום שלא שילמתם עדיין לקבלן צמוד למדד וסביר שיעלה. רק ב12 החודשים האחרונים (מפברואר 2018 לפברואר 2019) על המדד ב1.9% והיות ולרב מדובר בתקופות של כשנתיים בין החתימה על החוזה ועד למסירת הדירה חשוב לקחת בחשבון את הפרמטר של מדד תשומות הבניה.

 

לשיחת ייעוץ ראשונית למשכנתה הטובה ביותר חייג עכשיו:

054-4455700

*שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות וללא עלות!

 

0תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.